כל מה שצריך לדעת על רילוקיישן לארגנטינה

קרדיט תמונה FREEPIK

רילוקיישן לארגנטינה יכול לפתוח בפניכם אפשרויות רבות. כדי שהתהליך יעבור ללא תקלות, מומלץ לוודא שאתם מכירים את כל הדרישות

לאון עלה מארגנטינה לישראל יחד עם אימו כאשר היה בן כמה חודשים בלבד. "אמא שלי הלכה בעקבות הלב שלה כאשר התאהבה באבא שלי, ועברה לגור איתו בארגנטינה. הם חיו שם תקופה ארוכה, אבל כשאני נולדתי, היה לה מאוד קשה להיות רחוקה מהמשפחה והיא החליטה לעזוב את אבא שלי ולעבור יחד איתי לישראל. לאורך השנים נסעתי הרבה פעמים לארגנטינה להיות עם אבא שלי, בעיקר בחופשים. הוא הקים שם משפחה חדשה והביקור אצלו זכור לי מאוד לטובה. אחרי הצבא החלטתי שגם אני רוצה לעבור לגור בארגנטינה. אמא שלי לקחה את זה מאוד קשה, אבל הבינה אותי. אחרי הכל, גם היא עשתה את הבחירה שלה ועכשיו הזמן שלה לכבד את הבחירות שלי".

רילוקיישן לארגנטינה – כמו רילוקיישן לכל מדינה אחרת – הוא מורכב וכולל הרבה מאוד סידורים מקדימים. יש כמה דברים שחשוב לדעת רגע לפני שאתם עולים על המטוס:

  • ויתור על האזרחות הישראלית – ממשלת ארגנטינה דורשת ממי שמבקשים לחיות במדינה לוותר על אזרחותם הקודמת. פירוש הדבר שאתם הופכים להיות אזרחי ארגנטינה לכל דבר, ולא זכאים ליהנות מהזכויות האזרחיות שלכם כאזרחי המדינה לשעבר.
  • ביטוח בריאות – כאזרחים ישראליים לשעבר אתם לא זכאים לשירותי הבריאות הממלכתית ואינכם יכולים להיות חברים באחת מקופות החולים. לכן, כדאי לעשות ביטוח בריאות לנסיעות לחו"ל, כדי שבמקרה הצורך (וכמובן שלא נדע), יהיה מי שיתן לכם את המענה הטוב והאיכותי ביותר.
  • שפה – השפה המדוברת בארגנטינה היא ספרדית. לכן, רילוקיישן לארגנטינה עבור דוברי ספרדית יהיה פשוט יותר מאשר עבור מי שאינם דוברים את השפה.
  • שילוח חפצים – ישנם לא מעט מקרים בהם תרצו במסגרת הרילוקיישן לשלח מספר רב או מועט של חפצים לארגנטינה. המרחק הרב בין ישראל לארגנטינה מחייב קשר עם חברת שילוח המתמחה בתחום ויכולה להעניק לכם פיתרון שילוח כולל ושקט נפשי שנובע מהידיעה שהחפצים שלכם נמצאים בידיים טובות. אפשר לשלח חפצים דרך הים או דרך האוויר. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות ולכן צריך קודם כל להבין מה תרצו לשלח ורק לאחר מכן ליצור קשר עם החברה ולקבל את המידע המתאים.
  • אפשרויות מחייה – בארגנטינה יש קהילה יהודית גדולה מאוד, כאשר רובה נמצאת בבירה בואנוס איירס והסביבה. אם חשוב לכם לשמור על אורח חיים דתי, תוכלו בקלות להתחבר לאחת הקהילות הגדולות וליהנות מתחושה של בית כבר מהרגעים הראשונים. כמובן שגם מי שמנהלים אורח חיים חילוני ימצאו יהודים ארגנטינאים רבים שישמחו לסייע בקליטה ולהפוך את ארגנטינה לבית החדש שלכם. מהר מאוד תרגישו שאתם שם מאז ומעולם.

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן