טרנדים חדשים בגיוס עובדים

קרדיט תמונה Depositphotos

תעשיית גיוס העובדים השתנתה באופן משמעותי בעשור האחרון, ומשבר הקורונה רק הניע עוד יותר את רוחות השינוי, אשר לא נדמו כי עומדות לעבור בקרוב. כדי לעמוד בקצב ולהצליח לגייס עובדים טובים, עליכם להיות מודעים לטרנדים החשובים ביותר בתחום.

חלק מהטרנדים שנציג כאן החלו כבר לפני כמה שנים, אך נעשו חמים במיוחד בתקופה האחרונה, ואחרים התעוררו רק לא מזמן, וכבר הספיקו להפוך לכאלה שכל מגייס ומגייסת מוכרחים להכיר. בואו נצא לדרך.

חווית מועמד טובה

אם בעבר מעסיקים לא חשבו לבדוק, כיצד תהליך הגיוס שלהם נראה בעיני המועמדים, כיום אין להם ברירה אחרת. במסגרת עולם העבודה העתידי עובדים לא יחתמו בחברות שלא מודעות לכך, וכבר כיום רבים מוותרים על הצעות יפות, מכיוון שלא התרשמו מספיק מהיחס אליהם בתור מועמדים.

איך מספקים חוויה טובה? יש כל מיני דרכים, אך ראשית – חשוב מאוד להקפיד ליידע את המועמדים לגבי מצבם והצפוי להם, בשלבים השונים של התהליך.

עבודה מהבית

כפי שאתם בוודאי יודעים, מודלים של עבודה היברידית נעשו מאוד נפוצים בשנתיים האחרונות. כאשר המגמה החלה, רבים האמינו כי היא זמנית בלבד, אך הזמן הוכיח אחרת ומרבית העובדים כבר לא מוכנים לחזור אחורה, לשבועות הכוללים עבודה מהמשרד בלבד. כלומר, מועמדים מצפים לשמוע על לוחות זמנים גמישים.

גיוס באמצעות הרשתות החברתיות

כולם נמצאים ברשתות החברתיות, ורבים משתפים בהן מידע לגבי עצמם, אז למה לא להשתמש בכל זה בשביל לגייס עובדים מעולים ומתאימים? אנחנו מדברים בין השאר על פייסבוק וטוויטר, אך כמובן שגולת הכותרת בתחום הזה היא הרשת "לינקדין" – רשת חברתית מקצועית, בה אנשים משתפים מידע לגבי הניסיון, הכישורים וההשכלה שלהם.

גיוס באמצעות בינה מלאכותית (AI)

זה אולי הטרנד החדש ביותר, שעל פי מומחים עומד לשלוט בתעשיית הגיוס כבר בעתיד הקרוב. כלים של AI ואוטומציה פתחו דלתות רבות למגייסים, והכלים רק עומדים להשתפר ולהתרבות. יותר לא צריך לבזבז שעות על סקירת רשימות מועמדים מייגעות, אפשר להשאיר את העבודה הקשה למערכות החכמות. יותר מזה, מערכות AI יכולות לפנות למועמדים בעצמן ואפילו לבצע ראיונות.

כישורים רכים

כישורים רכים הם כאלה שעשויים להועיל בכל משרה ותפקיד, ולא מוגבלים רק לעבודה כזו או אחרת. תמיד נתנו להם חשיבות מסוימת, אבל לא כמו ששמים עליהם דגש עכשיו, אפילו לא קרוב. על פי מחקר שערכה רשת לינקדין, 89% מגיוסים שלא צולחים, נכשלים בשל מחסור בכישורים רכים כמו שיתוף פעולה, עבודה בצוות, יצירתיות, יכולת להסתגל לשינויים, ניהול זמן וכו'.

זיהוי כישורים רכים הוא אתגר גדול עבור מגייסים, ולכן צריך לעצב את תהליך הגיוס כך שיקל עליהם בכך. התהליך הנכון, ידגיש את הכישורים הללו אצל המועמדים, ויאפשרו לקבל החלטות חכמות יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן